Friday, November 30, 2007

Mesaj pentru "U"


În iunie 1945 s-a jucat meciul ce poate fi considerat primul derby pentru supremaţie. Adversare erau, pe de-o parte, Vasas (Ferar), o echipă bogată, ca şi actualul CFR, blindată cu vedetele vremii şi fostă candidată la titlul de campioană a Ungariei. De cealaltă parte se afla "U", pe jumătate dezintegrată după exilul la Sibiu.

"Tremuram"
Mulţi dintre jucători se aflau încă la Mediaş sau la Sibiu, pregătindu-se ocazional sau deloc. "Era în joc Cupa oraşului Cluj. Cei de la Vasas, Ferar în traducere din maghiară, m-au întrebat unde sînt jucătorii. I-am adunat cu greu, de pe la Sibiu şi Mediaş. În ziua meciului, tremuram, chiar îmi părea rău ca am acceptat partida. Vasas bătuse Dermata la 15 goluri şi Haggibor-ul la 16! Era o echipă incredibilă", şi-a amintit doctorul Mircea Luca (86 de ani), unul dintre cei care s-au aflat în teren la acea partidă, rămasă în istoria "şepcilor roşii". "Am stabilit tactica: presing pe tot terenul, să nu-i lăsăm să respire, şi pase scurte, precise. Ştiam că acestea vor fi moartea Ferarului. Şi Tony Dascălu a marcat pentru 1-0! Atunci am simţit că se poate. Genunchii nu ne mai tremurau, iar Vasas nu mai părea atît de cumplită", a continuat doctorul Luca, care a avut specializarea ORL.

from gsp

No comments: