Tuesday, October 30, 2007

Falub a rupt tăcerea



- Domnule Falub, zero victorii în Liga 1 în 10 etape. Ce nu a mers?
- Păi, rezultatele sînt cele care vorbesc, pînă la urmă. E simplu să judeci matematic, dar lucrurile sînt mai complexe. Echipa trebuie să-şi regăsească identitatea, încă nu se ştie unde se găseşte Universitatea la ora actuală. Lumea trebuie să ştie că echipa nu a fost obişnuită cu atmosfera din prima ligă şi că e nevoie de timp.

- Credeţi că a fost un şoc pentru echipă?
- Ca să progresezi, trebuie să înţelegi unde te afli în primul rînd. “U” Cluj nu a fost niciodată o forţă, ori toţi ne-au privit ca pe o echipă care e în stare să se bată pentru UEFA şi, de ce nu, pentru campionat. Mult prea
repede s-a uitat că formaţia a stat ani mulţi în liga secundă. Mai multă moderaţie nu ar fi stricat în faţa entuziasmului creat.

- Care a fost cel mai dificil moment?
- Păi, imediat după promovare. Nu am ştiut să gestionăm o situaţia nouă, o euforie care s-a creat după promovare. Şi aici nu e vorba doar despre Falub, ci despre toţi din club. Nu am avut discursuri ponderate, care să îndemne lumea spre o descriere exactă a situaţiei din echipă. Poate ne-a luat prea mult valul pe toţi. “N-am înţeles eşecul lui Sabău”

- Demisie sau demitere?
- Nu e vorba despre un act, cert e că antrenorul plăteşte după rezultate. Echipa asta a jucat meciuri bune, a dat impresia că poate mult mai mult decît situaţia din clasament. Nu mai contează că a plecat Falub, spun doar că am lăsat o echipă bine pregătită, care poate să se salveze de la retrogradare.

- A fost prea scurt drumul de la baia din fîntînă după promovare, pînă la a se striga demisia?
- Nu ştiu ce să zic, dar cînd am plecat de la Cluj în tribună erau 25.000 de suporteri. Cînd m-am întors, erau 3.000 de specialişti în tribună şi alţi 5.000-6.000 în jurul echipei, care dădeau sfaturi şi se pricepeau mult la fotbal. Sincer, cînd eram plecat din ţară, m-am gîndit la Neluţu Sabău, de ce nu a reuşit el la Universitatea? Acum, am tabloul perfect, am văzut de ce a eşuat.

- Ce vă reproşaţi că nu aţi reuşit să realizaţi la “U”?
- Îmi reproşez că nu am reuşit să facem un grup unit în vestiar. Nu am reuşit asta în primul rînd, iar de aici sau tras multe.

“Nu e club profesionist”

- Acţionari mulţi, buget mic, conducere împărţită. A daunat asta echipei?
- Chiar dacă a existat o stare de normalitate la echipă, asta nu înseamnă că la Universitatea au existat condiţii ieşite din comun. Universitatea e departe la ora actuală de tot ceea ce înseamnă un club profesionist de Liga 1, cu mult în urmă. Cînd nu ai un teren de antrenament, cînd te cerţi tot timpul cine are întîietate pe stadion, cînd trebuie ca antrenorul să-şi facă probleme dacă e udat terenul sau tuns, sînt lucruri care pînă la urmă îşi pun amprenta.

- Transferuri de un milion de dolari, zero eficienţă. Cine e vinovat?
- Nu am ştiut niciodată cît au costat transferurile. Am încercat să aducem jucătorii pe care ni-i puteam permite. La transferuri e ca la loterie. Poate să-ţi iasă sau nu. Dacă ai adus 5 jucători şi trei au confirmat, atunci e bine.

- Suporterii au strigat “Mercenarii! Mercenarii”. Sînteţi de acord?
- E un cuvînt depăşit în ziua de astăzi. Puţini sînt care joacă pentru culorile echipei, mai ales că asta e meseria lor. Nu poţi să le strigi aşa ceva, pentru că nimeni nu intră pe teren să piardă, ci să cîştige.

“Mulţescu n-a fost fair play”

- Aţi fost acuzat că echipa nu joacă spectaculos, iar cînd a jucat, nu aţi reuşit să cîştigaţi nici un meci. Ce s-a întîmplat?
- Păi, eu am fost acuzat tot timpul, de la sosirea mea pe bancă. De foarte puţine ori, am fost apreciat. Eu am fost vinovat de toate relele care s-au întîmplat la Cluj. Sînt un antrenor căruia nu i-a plăcut niciodată riscul, am încercat să cîştig un meci, fără să risc prea mult. Am avut puţin timp la dispoziţie, jucători noi care nu au înţeles ce-mi doresc eu. Am spus-o, dacă mai aveam un răgaz de două săptămîni pînă la începerea campionatului, altfel stăteau lucrurile acum.

- Echipa e nepregătită fizic, a spus-o Gigi Mulţescu, noul antrenor.
- Nu sînt de acord. Noul antrenor putea să consulte toate situaţiile pe care i le-am lăsat în calculator. Nu vreau să intru în polemici, dar nu e fair-play, cînd preiei o echipă, să te iei de fostul antrenor.

“Am judecat cu sufletul”

- Dacă ar fi să luaţi totul de la capăt, ce aţi schimba?
- Nu aş mai lua-o de la capăt. Cred că am făcut o mare greşeală în vară cînd am rămas. Mulţi mi-au zis să plec mai departe, cînd am avut o ofertă.

- De ce nu aţi plecat la Farul?
- Pentru că am crezut că pot să reuşesc cu Universitatea, mi-am dorit mult să mă întorc acasă. În plus, a fost munca mea, mi-am zis că nu pot s-o las, să vină altul şi să culeagă roadele. Acum îmi dau seama că am greşit, pentru că am judecat cu sufletul.

- Cît din eşecul din primele 10 etape îi revine lui Adrian Falub?
- Principalul vinovat e antrenorul în fotbal, era normal să plătesc eu. O echipă nu înseamnă doar un om, e un cumul de factori. S-a tras linia... Însă Universitatea o să trăiască atîta timp cît există un spirit. Cînd nu există familia din vestiar, se duce totul. Totuşi, am încrederea că formaţia va rămîne în prima ligă, are valoare şi putere să realizeze asta.

Tur încheiat
Atacantul Sergiu Costea s-a accidentat grav la antrenamentul de duminică după un contact dur cu fundaşul Cordoş. Costea a suferit o fractură de peroneu fără deplasare, care-l va ţine pe margine cel puţin cinci săptămîni. Altfel, fundaşul sud-coreean Park şi-a luxat cotul şi va evolua astăzi la Buzău cu braţul bandajat, la fel cum a făcut-o şi în meciul cu Steaua de sîmbătă. (Marius Tuhuţ)

În cazarmă
Antrenorul “şepcilor roşii”, Gigi Mulţescu, nu a rămas impasibil la escapada nocturnă a cîtorva dintre jucători, de după remiza de la Craiova (1-1). Tehnicianul şi-a băgat elevii în cantonament încă de joi, pentru 10 zile. Astfel, după victoria cu Steaua, “studenţii” au petrecut doar cîteva ore alături de familii şi s-au reîntors în cantonament, unde vor rămîne pînă după meciul de sîmbătă cu Ceahlăul. (Marius Tuhuţ)

Refuz
Oficialii formaţiei Pandurii şi-ar fi dorit ca partida cu “U” Cluj din optimile Cupei României să se dispute pe 17 sau 18 noiembrie, cînd campionatul va fi întrerupt şi nu pe 5 decembrie cum a stabilit FRF. “Nu este de acord Federaţia şi astfel meciul se va disputa la Cluj, la data stabilită”, a spus directorul sportiv Sorin Vădana. (Marius Tuhuţ)

Vine Zongo
Atacantul originar din Burkina Faso, Mamadou Zongo (27 de ani, foto), propus Universităţii de impresarul Traian Gherghişan, ar putea ajunge la Cluj în această seară. “Este posibil ca Zongo să ajungă mîine seară (n.r. azi)”, a precizat directorul sportiv al “studenţilor” clujeni, Sorin Vădana. Zongo a evoluat 8 sezoane la formaţia olandeză Vitesse Arnhem. (Marius Tuhuţ)
from gsp

No comments: