Thursday, January 31, 2008

Meszaros, „U”ber Alles


Alpar Meszaros vrea contre si alunecari în minutul 94, nu autogoluri

Domnule Meszaros, la club toata lumea e optimista ca echipa va scapa de retrogradare. De ce sa credem asta, cu ce e mai bun lotul decît cel din tur?
Nu stiu înca daca lotul este mai valoros, stiu însa ca am scapat de elementele care infectau atmosfera la echipa, vorbesc despre Haciatrian si Park. De data aceasta ne-am uitat si la caracterul jucatorilor.

Cu ce sînteti dvs. mai bun decît Falub sau Multescu? Ce ati adus în plus si ce au gresit ei?

Nu pot sa fac o asemenea comparatie si nu pot sa vorbesc de rau predecesorii mei. Încerc sa iau doar lucrurile bune care le-au facut.

SE CONSULTA CU TOATA LUMEA LA FORMAREA ECHIPEI

Atunci ce a facut bun Multescu, de exemplu?
Chiar ca nu stiu, eu numai de lucrurile rele am auzit. Nu am nimic cu el, dar cînd am venit am gasit o stare de neîncredere la jucatori, un colaps moral.

Ce rol are Stelian Gherman la club? Împartiti sarcinile 50-50 %?
Nu se poate asa, jucatorii trebuie sa aiba un singur sef. Dar ma consult cu el chiar si în alcatuirea formatiei si la fel o sa ma consult si cu Toni Dobos. Daca oamenii au jucat fotbal si au experienta, de ce sa nu-i ascult? Dar probabil ca ultimul cuvînt o sa fie al meu de cele mai multe ori.

FARA DOBOS NU AR FI AJUNS AICI

Credeti ca v-ar fi chemat cineva la "U" daca nu era Toni Dobos?
Nu stiu, fiecare conducator are probabil preferintele lui. Probabil ca nu as fi ajuns sa antrenez aici.

Concret, cum se va schimba tactica si jocul echipei?
Vreau ca jocul sa poarte amprenta unui sistem agresiv, de presing si dublaj continuu. Vreau ca fiecare jucator sa fie pregatit sa cîstige un duel unu la unu. În asta consta fotbalul modern, în aceste dueluri.

Jocul agresiv si presingul continuu implica o pregatire fizica deosebita?
Da, dar nu exagerata cum faceam pe vremuri. Doua saptamîni la munte dupa care nu ne mai reveneam nici în etapa a sasea. Nici la Sovata nu am fost la nunta, dar nu am tras pielea de pe ei.

Aveti un prim 11 conturat în minte?
Nu si îmi va fi foarte greu sa compun prima echipa. Mai ales în fata unde am de ales doar doi atacanti din sase. Cert e ca o sa aleg 11 luptatori, care sa faca în minutul 94 alunecari si dupa meci sa mearga direct în pat de oboseala.

IL REGRETA PE SZOLO

Claudiu Raducanu poate redeveni golgheterul care era la Steaua?
Nu stiu, asta a fost acum patru ani. Dar este posibil ca el sa fie omul care sa ne scape, la fel cum si Budeanu poate fi acela. Eu am mare încredere în atacanti, trebuie însa sa gasesc formula cîstigatoare.

Care ar fi jucatorul care, daca ar pleca, v-ar crea mari probleme?
Cred ca daca ar pleca brazilienii din aparare, Astorga si Bilica, ar fi de rau. În rest, avem cam toate posturile dublate.

Apropo de plecari, fanii nu au primit prea bine plecarea lui Szolomajer..
Stiu, si mie îmi pare rau, este un baiat extraordinar. Din pacate, decizia era luata dinainte sa ajung eu. Eu nu cred c-as fi renuntat la serviciile lui.

Ce remediu aveti pentru autogoluri?
Nu reusesc sa-mi explic fenomenul si cred ca nimeni nu poate. Sper doar ca nu vom mai bate alte recorduri în domeniu.


Îl vrea pe Danciu-gol
Îndemnat la un exercitiu de imaginatie, în care sa nu ia în calcul bugetul clubului, Meszaros a recunoscut ca cel mai mult si l-ar dori la echipa pe atacantul lui Dinamo, Ionel Danciulescu. Antrenorul "sepcilor rosii" crede ca Danciu-gol s-ar integra perfect în tactica gîndita de el si spune ca ar renunta rapid la doi-trei atacanti daca l-ar avea pe golgeterul dinamovist în echipa.

Fotbalul pe nemteste
Alpar Meszaros si-a început cariera de antrenor în Germania, unde a si obtinut licenta PRO. El a stat pe banca unei echipe de Liga a treia FC Gelnhausen si spune ca a avut multe de învatat în perioada petrecuta acolo. " E o teorie simpla. Trebuie sa fii disciplinat. Daca gresesti, platesti. Astfel, gresesti din ce în ce mai putin si performanta vine de la sine", recunoaste antrenorul Universitatii. Întrebat daca de la Cîmpia Turzii, unde a antrenat foarte putin, a ramas cu ceva, Meszaros a raspuns ca era necesar sa antreneze la un nivel mai scazut pentru a-si da seama de diferenta de valoare dintre prima si a doua divizie. "În B sînt patru echipe bune, în rest o apa si-un pamînt. La ISCT pretentiile erau prea mari pentru jucatorii care erau atunci acolo", a mai spus tehnicianul lui "U"
from foaia transilvana

No comments: