Sunday, January 27, 2008

"REPAR CE AU STRICAT ALTII"

SATISFACTIE Anton Dobos este multumit ca a reusit sa faca într-un timp scurt transferuri bune la SATISFACTIE Anton Dobos este multumit ca a reusit sa faca într-un timp scurt transferuri bune la "U" Cluj în ciuda lipsei unui buget consistent pentru achizitii
TONI DOBOS Presedintele lui "U" spune ca situatia de criza în care se afla echipa îi sperie pe multi fotbalisti si ca în actualele conditii campania de transferuri este reusita.

Presedintele "sepcilor rosii", Anton Dobos, a declarat ca a fost nevoit sa renunte la unii jucatori care aveau salarii exagerate, pentru ca exista riscul ca echipa sa intre în faliment.

Domnule Dobos, au venit sapte jucatori noi la "U". Sunteti multumit de transferurile pe care le-ati realizat?

Da, cred ca este o campanie de transferuri reusita. Nu puteam face mai mult în conditiile în care bugetul nostru este destul de limitat. Nu pot face tot ce îmi doresc fara bani. Daca as fi avut un buget de 10 milioane de euro, spuneam sigur ca echipa va evita retrogradarea. Asa pot spune doar ca vom face tot ce ne sta în putinta pentru a realiza obiectivul.

Regretati ca l-ati pierdut în ultimul moment pe Vaca si pe Pedro Oliveira?

Nu regret niciun jucator care nu a venit. Pentru mine, important este sa formez la "U" o familie din jucatori care sa vina cu sufletul aici. Imi doresc un lot echilibrat din toate punctele de vedere, cu fotbalisti care sa lupte pe teren. Trebuie sa avem rabdare cu cei care au venit în iarna. Atât am putut face în acest moment. Eu gestionez o situatie de criza si nu este usor sa convingi jucatori sa vina la ultima clasata pe contracte nu foarte mari. Eu le multumesc celor care au acceptat sa vina la "U" într-un moment foarte greu.

Nu va temeti ca ati putea fi acuzat ca urmati o politica identica cu a predecesorilor dumneavoastra?

Situatia financiara atât ne permite deocamdata. Ca sa aduci jucatori din America de Sud, ai nevoie de multi bani. Jucatorii tineri din România sunt, de asemenea, supraevaluati. Eu am venit aici pentru a repara ce au stricat altii. Am gasit la "U" jucatori care aveau 150.000 de euro pe an si fotbalisti cu contracte de 2.400 de dolari. Este o diferenta enorma. N-am gasit decât contracte exagerate, conditii mai proaste ca la Liga a III-a si un stadion care arata jalnic. Este usor sa acuzi, dar eu nu stau pe un munte de bani la Universitatea ca sa îmi pot permite sa aduc pe cine doresc.

Fanii cred ca jucatori precum Soltuz, Bundea sau Raducanu nu vor fi un plus pentru "U", bazându-se pe experientele esuate cu Baciu, Bolohan sau Negrean...

Nu se pot face asemenea comparatii. In primul rând, cei care au plecat aveau contracte foarte mari în comparatie cu prestatiile lor. Baciu a jucat toata viata libero si nu se încadra deloc în sistemul 4-4-2, ca fundas la marcaj. De bine, de rau, Soltuz este un jucator cu experienta, care a jucat dintotdeauna fundas la marcaj. Bolohan si Bundea nu pot fi comparati pentru ca nu joaca pe acelasi post. In plus, Zeno Bundea a disputat 39 de meciuri din 40 pentru Maccabi Netanya, cu care a evoluat si în cupele europene. Claudiu Raducanu este un atacant de mare experienta si sper ca ne va ajuta mult. O sa încercam sa facem acest lot sa joace cu inima si sa-si dea viata pe teren. Poate ca unii ne vor învinge, dar macar vom sti ca jucatorii au facut tot posibilul pentru victorie.

Ati avertizat ca "U" ar putea intra în faliment daca va continua sa plateasca salarii mari. Mai exista aceasta temere?

Daca ramâneau jucatori cu contracte de peste 100.000 de euro si daca ne mai angajam sa aducem jucatori de 250.000 de euro, nu stiu unde se ajungea. M-am gândit si la viitor. Orice suma de bani trebuie gestionata foarte atent.

In afara de salvarea de la retrogradare, mai aveti si alte obiective legate de "U" Cluj?

Eu am venit sa fac o treaba sanatoasa la Universitatea, care sa ramâna peste ani. Vreau sa fac ceva de durata si am nevoie de rabdare si de ajutor. Incerc sa fac terenuri de antrenamente si un stadion modern, cu nocturna. Eu când jucam la "U" aveam conditii de 200 de ori mai bune decât cele de astazi. Baza de antrenament si vestiarele erau peste cele ale Stelei sau ale lui Dinamo. In loc sa se dea sute de mii de euro unor jucatori care sa nu ajute cu nimic echipa, mai bine se investea în infrastructura. Eu încerc sa fac cât mai multe lucruri, dar este foarte greu, pentru ca sunt multe de facut.

Eu când jucam la «U» aveam conditii de 200 de ori mai bune decât cele existente acum. Le multumesc jucatorilor care au acceptat sa vina la noi în asemenea situatie.

Anton Dobos, presedinte "U" Cluj

Am adus ce jucatori ne-am permis. Daca aveam 10 milioane de euro buget, faceam poate alte transferuri si as fi putut spune înca de acum ca voi salva echipa de la retrogradare.

Anton Dobos, presedinte "U" Cluj

Exceptiile care confirma regula

Cel mai în forma nou-venit pare sa fie Zeno Bundea, jucator laudat de Alpar Meszaros pentru travaliul sau. Fostul rapidist a venit din postura de titular la Maccabi Netanya, cu care a obtinut locul secund la finele sezonului trecut în campionatul israelian si cu care a jucat în Cupa UEFA. De asemenea, Cristian Silvasan era de regula titular la Poli Iasi, chiar daca nu s-a prea "lipit" la gol în turul campionatului, în timp ce atacantul Flavius Bad, desi nu s-a impus ca titular la Gloria Bistrita, a reusit sa prinda câte 15 meciuri pe sezon, în cei doi ani petrecuti la formatia antrenata de Ioan Ovidiu Sabau.

from prosport.ro

No comments: