Thursday, January 10, 2008

"MI S-A INDEPLINIT VISUL VIETII!"


ALPAR MESZAROS Noul tehnician al lui "U" spune ca si-a dorit mereu sa antreneze echipa la care a jucat 14 ani.

Noul tehnician al "sepcilor rosii", Alpar Meszaros, recunoaste ca a fost putin surprins de propunerea lui Anton Dobos de a pregati Universitatea si declara ca vrea în primul rând sa refaca moralul stirbit al jucatorilor si sa introduca disciplina în vestiar.

Domnule Meszaros, prima experienta pe banca unei echipe din prima liga. V-a luat pe nepregatite telefonul lui Dobos?
Sincer, am fost putin surprins. Nu pot sa spun ca ma asteptam, pentru ca nu sunt un antrenor foarte cunoscut în România. Orice mare antrenor a început însa de undeva. Ma bucur foarte mult ca am ajuns sa pregatesc echipa mea de suflet. Pot spune ca mi s-a îndeplinit un vis. Fiecare este legat de echipa la care a debutat pentru ca prima iubire nu se uita.

Care sunt primele impresii legate de echipa? Cum este atmosfera în vestiar?
Am facut doar doua antrenamente si este înca devreme pentru a trage concluzii.
M-am bucurat în primul rând ca avem conditii normale de pregatire. Nu mi-a placut însa atmosfera din cadrul lotului. Nu vreau sa supar pe nimeni, dar am gasit o echipa cam suparata, fara zâmbet pe buze. Jucatorii pareau timorati si necajiti din pricina ultimelor evenimente de la echipa.

Care sunt masurile pe care le veti lua? V-ati facut deja o strategie cu prioritatile pentru viitorul apropiat?
Eu sper sa formez cât mai repede o familie în sânul echipei. Sper sa cream o atmosfera mai relaxata, astfel încât jucatorii sa vina cu drag la antrenament. Am mari sperante ca putem realiza o atmosfera mai buna decât predecesorii nostri pentru ca exista o colaborare excelenta la nivelul conducerii. Tragem cu adevarat cu totii la acelasi ham si interesele noastre sunt comune. Poate pâna acum nu era chiar asa. Astazi (n.r. - ieri) deja am vazut o schimbare în bine în ceea ce priveste atmosfera, iar acest lucru îmi da încredere.

Cum este antrenorul Alpar Meszaros în relatia cu elevii sai?
Sunt prieten cu jucatorii atât timp cât exista respect reciproc. Nu ma intereseaza viata personala a jucatorilor si nu voi încerca sa-i spionez sau sa le impun sa fie în pat la o anumita ora. Din partea mea, un fotbalist este liber sa stea pâna la 5 dimineata în cluburi, daca vine la meci si da trei goluri. Ei trebuie sa înteleaga ca fotbalul este munca lor si trebuie sa fie constienti ca sunt singurii care îsi pot organiza viata personala în asa fel încât performantele sportive sa fie maxime. Nu trebuie sa ne pacalim unul pe altul. Sunt însa un antrenor care cere multa disciplina. Nu accept sa se întârzie la antrenament nici 10 secunde. Vreau ca programul pe care îl impun sa fie respectat cu strictete.

Cum va fi colaborarea cu Stelian Gherman? Cine face echipa si cine raspunde de rezultate?
Avem o relatie foarte buna. Ne cunoastem de mult timp si ne vom consulta în orice problema. Ambii vom cauta cele mai bune solutii pentru echipa si vom raspunde de rezultatele Universitatii. De asemenea, vom tine cont si de sfaturile lui Toni Dobos, care a jucat la echipe mari si este un om care se pricepe la fotbal. Suntem o familie si deciziile se iau în comun. Echipa care va intra pe teren însa o vom face eu si Stelian Gherman.

In acest moment, de câti jucatori are nevoie "U" Cluj pentru a forma o echipa capabila sa evite retrogradarea?
Fiecare schimbare de antrenor scoate în evidenta unii jucatori si îi afecteaza pe altii. Eu sunt sigur ca exista jucatori care au evoluat mai putin, dar care au valoare. Eu vreau sa le dau o sansa tuturor. Abia dupa ce ne vom face o imagine despre fiecare jucator în parte vom putea spune de câti mai este nevoie. Cert este ca avem nevoie de 2-3 jucatori. Prioritara este aducerea unui vârf de atac. Este posibil ca doi-trei fotbalisti din actualul lot sa plece dupa cantonamentul de la Sovata.

Care a fost reactia fotbalistilor dupa ce au aflat ca salariile lor au devenit publice?

Sincer, nu i-am vazut discutând despre acest lucru. Oricum, jucatorii nu au nicio vina. Nu are voie nimeni sa fie suparat. Fiecare jucator si-a negociat singur contractul si este normal ca oricine sa încerce sa obtina un salariu cât mai mare. Nu i-a obligat nimeni sa semneze pe actualele sume. Nu ar trebui sa fie suparati unii pe altii pentru ca fiecare a fost liber sa-si negocieze contractul.

17 Acesta este numarul meciurilor în care Alpar Meszaros, noul antrenor al lui "U" Cluj, a stat pe banca tehnica a unei echipe din România. Toate partidele au fost la cârma formatiei de liga secunda ISCT.
from prosport

No comments: