Monday, February 25, 2008

Super-Merlier

Portarul belgian al Universităţii Cluj a făcut minuni în Giuleşti

Belgianul Pieter Merlier (28 de ani) le-a dat dureri de cap giuleştenilor Pancu, Dică sau Cesinha. Transferat pe ultima sută de metri la "U", portarul Clujului a securizat poarta, apărînd şi un penalty.

Merlier a fost poreclit de colegi "Merlin", după numele vrăjitorului care a vegheat asupra regelui Arthur. "Îmi place această poreclă. O să le ofer colegilor şi suporterilor şi alte momente de magie", a comentat goalkeeper-ul care este un fan declarat al celebrului Michel Preud'homme. "Este idolul meu încă de cînd eram un puşti. Cine nu-l ştie pe Preud'homme? Este cel mai mare portar din istoria fotbalului belgian".

Portarul "şepcilor" a început fotbalul la 7 ani în Belgia, la juniorii lui SV Waregem, pentru care a evoluat aproape 20 de ani. Pieter a ajuns în 2007 la Maccabi Herzliya (Israel, prima ligă), unde a trăit o mare dezamăgire. "Am fost foarte frustrat. În campionatul israelian pot evolua doar 5 străini în echipă. Deşi jucam bine, preşedintele a renunţat la mine fără nici o explicaţie. Mă bucur că Universitatea mi-a dat şansa de a juca din nou", a declarat Merlier.

"Ştiam că Rapid e o echipă de tradiţie, dar nu mi-a fost teamă în Giuleşti. Am avut şi noroc la unele faze. E bine că nu m-am pierdut cu firea după golul de 1-1 şi ne-am bătut pînă la final"
Pieter Merlier

Lobonţ al doilea
Călin Ciucur, antrenorul portarilor lui "U" Cluj, l-a comparat pe Merlier cu Lobonţ: "E un portar cu multă personalitate. Vorbeşte tot timpul cu fundaşii şi îi aşază la fiecare fază. Îl dezavantajează statura cam mică pentru un portar, are doar 1,80 metri, dar va compensa prin atitudine. Cred că în scurt timp va fi al doilea după Lobonţ". "Comparaţia mă onorează, Lobonţ e unul dintre favoriţii mei, îl urmăream în perioada cînd evolua la Ajax. E foarte valoros, are tehnică, reflexe de pisică, e un portar complet", a adăugat Merlier.

from gsp.ro

No comments: