Thursday, February 14, 2008

BANCEU: 'NU AM AVUT BANI'



ALIN BANCEU Fostul sef al lui "U" recunoaste ca strategia gândita de el în vara s-a dovedit falimentara, dar spune ca nu a decis singur si dezvaluie ca nici nu a fost sustinut financiar asa cum i s-a promis

Alin Banceu regreta ca nu a reusit sa faca mai multe pentru “U”, dar spune ca n-a fost sustinut financiar. Fostul director general al Universitatii mai spune ca nu va reveni degraba în fotbal, deoarece prefera sa se ocupe de afacerile si de familia lui.

Domnule Banceu, Toni Dobos va acuza de management defectuos, punându-va în cârca pierderea lui Olar si Tudor. Ce parere aveti?
Nu consider ca declaratia lui Dobos este un atac la adresa mea. Oricine vine la “U” are de luptat cu conditii speciale, iar acestea difera de la caz la caz. Eu am încercat sa muncesc, dar, din pacate, lipsa banilor si-a pus amprenta pe activitatea mea si a colegilor mei. Daca am fi avut bani suficienti, situatia ar fi fost alta. Sunt convins ca fiecare dintre cei care lucreaza sau au lucrat la “U” iubeste acest club si încearca sa faca tot ce este mai bine.

Poate fi vorba despre un management defectuos în perioada în care erati directorul executiv al lui ”U”?
Se poate vorbi despre management defectuos pentru ca rezultatele arata acest lucru. In momentul când esti pe ultimul loc, este normal sa recunosti ca strategia nu a fost cea mai potrivita. In momentul când preiei o echipa, este normal sa îti asumi si greselile fostilor conducatori. Eu nu m-am lamentat când nu am reusit sa-i pastrez pe Szekely si Giurgiu. Intotdeauna pot fi gasiti vinovati, dar atunci n-am cautat sa gasim scuze, ci am preferat sa le prelungim contractele lui Goga si Cordos, fotbalistii exponentiali ai echipei de astazi. Eu am prevazut si faptul ca Andrei Muresan vrea sa plece si am vrut sa-l vând pe 150.000 de euro, dar nu a vrut el. In momentul de fata, fotbalistii nu mai sunt sclavii echipelor la care joaca.

"Olah si Tudor s-au simtit lezati"

Va simtiti vinovat pentru faptul ca "U" a ajuns sa se judece cu Olah si Tudor?
Vreau sa se înteleaga bine ca nu eu am facut contractele jucatorilor. Eu nu am avut puteri depline la “U” Cluj. Toate transferurile si toate contractele au fost facute cu acordul staffului tehnic si al Consiliului de Administratie. In momentul în care eu mi-am dat demisia, jucatorii aveau restante de o luna. Eu n-am avut probleme cu ei, pentru ca acceptau atunci acea întârziere de plata. Imi dovedisera buna-cuviinta. Probabil situatia s-a schimbat pentru ca fotbalistii s-au simtit lezati când clubul i-a pus pe liber. Sunt totusi jucatori cu nume si nu suporta sa fie scosi pe usa din spate.

Toni Dobos acuza si contractele foarte mari pe care le aveau unii fotbalisti. Aveati de unde plati acei bani?
Totul a fost raportat la bugetul de 4 milioane de euro care s-a aprobat la începutul sezonului. Din pacate, acest buget nu a fost respectat. Noi am transferat ceea ce am putut în acel moment si ne-am bazat pe bugetul de un milion de euro promis. Acesti bani nu i-am vazut niciodata însa. Ei au venit treptat si trebuia sa acoperim si salariile jucatorilor, si contributiile la stat. La momentul în care noi am transferat acei jucatori, toata lumea a convenit ca sunt fotbalisti buni. Din pacate, toti cei pe care i-am adus puteau sa dea mai mult.

Cum explicati diferenta mare dintre contractele jucatorilor?
Planul nostru era sa facem acea egalizare a contractelor în vara, dar nu s-a mai putut pune în practica din lipsa de fonduri. Astfel, egalizarea contractelor urma sa fie facuta treptat, pâna la finalul sezonului.

"Unii ne-au sustinut doar cu gura"

Care este cel mai mare regret dupa despartirea de “U” Cluj?
Regret ca în momentul promovarii am sperat ca-i vom atrage pe toti cei care pot sa ne ajute alaturi de noi. Nu ne-am folosit la maximum de acea emulatie a promovarii. Atunci era momentul ca echipa sa se vânda unui actionar cu obiective îndraznete. Asa, ne-am confruntat din nou cu lipsa banilor. Am plecat cu un gust amar si neîmplinit, pentru ca posibilitatile clubului nu s-au ridicat la nivelul obiectivelor noastre. Din pacate, nu se poate face performanta cersind. Ma asteptam ca tot ceea ce s-a hotarât în momentul promovarii sa se realizeze si multe persoane care ne încurajau sa ni se alature si sa nu fie lânga noi doar prin declaratii.

Se va salva echipa de la retrogradare?
Imi doresc din tot sufletul si le urez multa bafta tuturor celor care se afla acum la conducerea echipei. Dupa parearea mea, însa, nu evitarea retrogradarii ar trebui sa fie obiectivul principal, ci investitiile în infrastructura. Sunt îmbucuratoare semnalele ca se începe construirea unui nou stadion si a unei baze de pregatire. Eu am spus întotdeauna ca performantele sportive depaseau cu mult conditiile pe care le aveam.
from prosport.ro

No comments: