Thursday, January 24, 2008

Directorul OPC care a amendat Kaufland, Billa, Romtelecom si E.ON Gaz, tras pe linie moarta


Mircea Avram, directorul executiv al Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Cluj, a fost inlaturat din functie. In urma reorganizarii, lui Avram i-a fost oferit un post de consilier, pe care acesta l-a refuzat. Directorul OPC Culj s-a remarcat prin sanctiuni date unor societati puternice ca Romtelecom, E.ON Gaz, Posta Romana sau RDS.

Totodata, Avram a sanctionat hipermarketurile Cora si KAUFLAND din Cluj-Napoca, precum si societatea de prelucrare a laptelui „Napolact“. „Nu am gresit cu nimic si activitatea OPC Cluj a fost una foarte buna. Am avut doua controale de audit intr-un singur an, dar nu au avut ce sa ne reproseze. Mi-au oferit un post de consilier, pe care trebuia sa-l accept sau nu in mai putin de 24 de ore. Or, asa ceva nu pot accepta“, ne-a declarat Mircea Avram.

Mircea Avram, directorul executiv al Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Cluj, a fost inlaturat din functie. In urma reorganizarii, lui Avram i-a fost oferit un post de consilier, pe care acesta l-a refuzat. Directorul OPC Cluj s-a remarcat prin sanctiuni date unor hipermarketuri cu nume sonore, precu
m si unor societati puternice ca Romtelecom, E.ON Gaz, Posta Romåna sau RDS.

Mircea Avram a fost instiintat de ANPC, prin notificarea 1656 din 31.07.07, ca „avånd in vedere reorganizarea ANPC, functia publica de director executiv al OJPC Cluj nu se mai regaseste in noul statut de functii aprobat“. Prin acelasi document, Mircea Avram este informat ca poate opta pentru „una din functiile publice vacante corespunzatoare din cadrul Inspectoratului Regional pentru Protectia Consumatorului enumerate mai jos“.

Aceste functii insa invocate in notificare e de fapt una singura, respectiv cea de „consilier I principal, treapta 1- OJPC Cluj“. Mircea Avram a anuntat ieri ca a refuzat aceasta functie si ca va iesi din sistem. “Nu am gresit cu nimic si activitatea OPC Cluj a fost una foarte buna. Am avut doua controale de audit intr-un singur an, dar nu au avut ce sa ne reproseze. Mi-au oferit un post de consilier, pe care trebuia sa-l accept sau nu in mai putin de 24 de ore. Ori asa ceva nu pot accepta“, ne-a declarat Mircea Avram. Decizia luata in cazul conducerii OJPC Cluj este de-a dreptul inexplicabila, avånd in vederea ca in timpul mandatului lui Mircea Avram institutia a inregistrat rezultate de mare rezonanta la nivel national.

Amezi usturatoare pentru marile firme
OJPC Cluj a fost singura structura judeteana din cadrul ANPC care a sanctionat societati nationale din cauza serviciilor proaste oferite clientilor.
E.ON Gaz România si Romtelecom au primit amenzi usturatoare de la OJPC Cluj, fiind obligate sa ia masuri de imbunatatire a serviciilor. De asemenea, hipermarketurile Cora si KAUFLAND din Cluj-Napoca, societatea de prelucrare a laptelui „Napolact“ au fost sanctionate de inspectorii clujeni ai Oficiului de Protectie a Consumatorului ca urmare a mai multor sesizari venite din partea cetatenilor.
OJCP Cluj nu a iertat nici operatorul de televiziune prin cablu SC RCS & RDS SRL inspectorii constatånd ca operatorul nu a respectat termenul de remediere a deficientelor semnalate, prevazut in contractele incheiate cu beneficiarii. “Probabil ca eram prea incomod. Am dat sanctiuni usturatoare unor firme cu nume de rezonanta. In martie, pe langa alte doua sanctiuni, am amendat E.ON Gaz cu 300 de milioane de lei. Totodata, am sanctionat Apa Canal si Posta Romana, practic n-am tinut cont niciodata de marimea societatii. Am inchis stranduri, am pus sigilii pe case de schimb valutar. Pe langa contraventii, am stabilit si masuri de remediere. N-am pierdut nici un proces cu firmele sanctionate. Cam asta a fost activitatea mea la conducerea PC Cluj“, ne-a precizat Avram.
Nou-infiintatul Inspectorat Teritorial pentru Protectia Consumatorului va avea competenta in judetele Cluj, Bistrita-Nasaud si Salaj. Sef interimar in fruntea acestei structuri a fost numita Lenuta Suteu, care a ocupat functia de director al OJPC Cluj pâna in anul 2005. In timpul mandatului lui Avram, Suteu a detinut functia de director adjunct. Lenuta Suteu era cunoscuta ca un activ membru al PSD Cluj si a trecut ieri “in regim de urgenta“ in rândurile PNL, in timp ce Mircea Avram este un cunoscut sustinator al Partidului Democrat.
from gardianul

No comments: