Friday, February 22, 2008

"Nu mi se spune Sconcsul"

Profesorul Traian Tohati, de la Liceul de Muzică "Sigismund Toduţă" a trecut pe la sediul redacţiei clujeanul.ro, unde a declarat că majoritatea celor afirmate de elevii care au contribuit la realizarea articolului "Topul profesorilor clujeni" sunt adevărate, mai puţin porecla pe care aceştia i-au atribuit-o, mai exact "Sconcsul".

Tohati a recunoscut că le spune elevilor că nu este bine să folosească parfumuri şi deodorante. "Da, le-am spus că atunci când te dai cu parfum substanţele intră prin pori şi prin respiraţie sunt inhalate şi ajung în plămâni, se acumulează în organism pentru că nu pot fi metabolizate. La astea se adaugă medicamente, hrana care conţine E-uri şi aşa apar cancerele", a explicat Tohati.


"Nu miros ca un sconcs"

El susţine însă că elevii nu îi spun "Sconcsul" şi că faptul că refuză să folosească deodorant sau spray nu înseamnă că ar mirosi precum acest animal. "Nu miros ca un sconcs, îmi spăl hainele cu detergenţi normali, am mirosul meu natural. În clase miroase a parfum de mă strică la nas, nu poţi sta acolo. Mie îmi place mirosul natural, de fân, de flori, însă într-adevăr esenţele naturale sunt foarte scumpe", a spus profesorul de biologie.

Dascălul spune că, de fapt, aşa şi trebuie să se poarte un profesor, să îi înveţe pe elevi ce trebuie să facă pentru a-şi păstra sănătatea. "Un profesor trebuie să-i înveţe să nu fumeze, să nu bea, ăsta e rolul lui, iar eu ca profesor de biologie am această obligaţie. Le-am spus că în loc de parfum pot folosi coajă de portocală, de lămâie, o storci puţin şi dai cu uleiul volatil pe haine. Mai poţi folosi suc de kiwi, de castravete", a explicat el.


"Nu e bine să faci duş în fiecare zi"

Traian Tohati spune că şi afirmaţiile elevilor cum că le predă "reguli de igienă" sunt adevărate. "Să vedeţi cum au cei din clasa a V-a scris în caiet cum să se spele în urechi, nu le-am zis să nu spele, doar să nu folosească beţişoare de urechi. Vă daţi seama, dacă foloseşte în clasă şi vine cineva şi îi dă peste mână, sau în autobuz, şi pune şoferul o frână, am avut cazuri când beţişorul le-a ajuns până la fereastra ovală", a afirmat el.

Profesorul de biologie şi-a susţinut afirmaţia că nu e bine ca cineva să facă duş în fiecare zi. "Baie sau duş se face de două ori pe săptămână, e suficient. Dacă faci în fiecare zi duş, cu apă caldă, se dilată capilarele, se deschid porii şi glandele sebacee şi ieşi afară, sunt mari şansele să te îmbolnăveşti, intră microbii în organism", a explicat Tohati. El recomandă, în schimb, ca elevii să se spele dimineaţa, la bustul gol, cu apă rece şi puţin săpun. "Şi copiii mei fac duş zilnic şi mereu răcesc. Sigur, mai e important, mai ales la femei, ca la două zile să se schimbe chilotul", a adăugat el.


Usturoi şi lapte de capră


Traian Tohati a mai spus că e profesor de 30 de ani şi a susţinut că elevii "ţin la el foarte mult". "Pot să-i învăţ orice, am darul ăsta de a explica. Sunt născut să fiu profesor", a spus el. Tohati a ţinut să precizeze că a făcut două facultăţi, de română şi biologie, şi că are diferite diplome şi licenţe de antrenor, instalator, şofer, vopsitor, dar a fost şi portar, paznic şi a făcut handbal de performanţă.

El afirmă că şi-a schimbat felul de a privi viaţa pe la 30 de ani, când şi-a dat seama că părinţii şi bunicii săi, care au locuit la ţară, au trăit mai mult şi au fost mai sănătoşi tocmai pentru că au dus un stil de viaţă apropiat de natură. "Bunica avea la 85 de ani dinţii perfecţi, la mine în familie nimeni nu a murit sub 80 de ani. Le spun şi copiilor că sănătatea e mai scumpă ca orice, ei trăiesc într-un mediu viciat. De exemplu, pentru fete e dezastruos să nu doarmă noaptea, uitaţi-vă la cancerul de col uterin, apare dintr-o viaţă sexuală dezordonată, cu mai mulţi bărbaţi, fumat, alcool, stres, nopţi nedormite care slăbesc sistemul imunitar. Acesta trebuie stimulat prin consumul de usturoi şi lapte de capră, eu mănânc seara usturoi şi nu am răcit niciodată", susţine el.

from clujeanul.ro

No comments: